اتریوم چیست و چطور کار می کند؟

معرفی رمز ارز اتریوم

اتریوم (Ethereum) یک پلت‌فرم عمومی متن‌باز، بلاکچین محور با رایانش توزیع‌شده و قابلیت قرارداد هوشمند است. اتریوم، یک سیستم غیرمتمرکز است که توسط هیچ یک از واحدهای حاکم کنترل نمی‌شود. اکثریت خدمات آنلاین، کسب و کارها و مؤسسات مالی مبتنی بر سیستم اداره متمرکز هستند. 

معرفی سیستم اتریوم


رویکرد متمرکز به معنی کنترل یک واحد و در نتیجه برخی از نقطه ضعفهایی است، که باعث می‌شود برنامه‌ها و سرورهای آنلاین تحت این سیستم نسبت به حملات هکرها و حتی قطع برق بسیار آسیب‌پذیر باشند. علاوه بر این، اکثر شبکه‌های اجتماعی و سایر سرورهای آنلاین نیازمند به حداقل رساندن اطلاعات شخصی هستند که در سرورهایشان ذخیره می‌شوند. چرا که این اطلاعات، به راحتی می‌تواند توسط خود شرکت، کارمندان متخلف و هکرها به سرقت برود.
همانطور که قبلا ذکر شد، این رمزارز دارای سیستم غیر متمرکز است که از رویکرد همتا به همتا استفاده می‌کند و بنابراین تعامل تنها بین کاربرانی که در آن شرکت می‌کنند و بدون کنترل  خارجی رخ می‌دهد.
کل سیستم اتریوم توسط یک سیستم جهانی از رابطها  Node پشتیبانی می‌شود. رابطها داوطلبانی هستند که تمام بلاکچین این رمزارز را در دسکتاپ خود دانلود می‌کنند و تمام قوانین اجماعی سیستم را به طور کامل اجرا می‌کنند، شبکه را به درستی حفظ می‌کنند و در عوض پاداش دریافت می‌کنند. مسئولیت اصلی گره‌ها ثبت تغییرات در بلاکچین اتریوم و انتقال از یک وضعیت به وضعیت دیگر است. وجود رابطها یا ماینرها در شبکه باعث می‌شود که از هرگونه اشتباه یا تقلب در این شبکه جلوگیری شود.
این قواعد اجماعی و همچنین بسیاری از جنبه‌های دیگر شبکه، در "قراردادهای هوشمند " دیکته شده‌اند. این قوانین به منظور انجام خودکار تراکنش‌ها و سایر اقدامات خاص در شبکه با طرفین قراردادی که لزوماً به هم اعتماد ندارند، طراحی شده‌اند. شرایط رضایت هر دو طرف از قبل در قرارداد برنامه‌ریزی شده است. با تکمیل این شرایط، مبادله گران اقدام به تراکنش یا هر فعالیت تجاری دیگری می‌کنند. بسیاری از مردم بر این باورند که قراردادهای هوشمند در آینده جایگزین سایر موافقتنامه‌های قراردادی خواهند شد؛ زیرا اجرای قراردادهای هوشمند، امنیت بیشتری را نسبت به قراردادهای سنتی داشته، همچنین موجب کاهش هزینه‌های معامله با قرارداد و ایجاد اعتماد بین طرفین می‌شود.

ماشین مجازی اتریوم (Ethereum Virtual Machine)

برنامه‌ها از طریق گره‌ها به شبکه Ethereum اضافه می‌شوند. علاوه بر این، سیستم اتریوم به کاربران خود ماشین مجازی اتریوم (EVM)  ارائه می‌کند، که اساساً به عنوان یک محیط زمان اجراآزمایشی در قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم عمل میکند. EVM موجب میشود کاربران با امنیت یک کد غلط را اجرا کنند در حالی که مطمئن هستند که برنامهها با یکدیگر تداخل ندارد. ماشین مجازی اتریوم به طور کامل از شبکه اصلی Ethereum جدا شده است، که آن را به یک ابزار جعبه شنسند باکس  کامل برای آزمایش و بهبود قراردادهای هوشمند تبدیل کرده است. این پلت‌فرم همچنین یک توکن رمزارز به نام "اتر" ارائه می‌کند. یعنی اگر قرار باشد در شبکه اتریوم تراکنشی انجام دهیم، باید از توکن اتر استفاده کنیم.

اتریوم چطور کار می‌کند؟

اتریوم مبتنی بر پروتکل بیت‌کوین و طراحی بلاکچین آن است، اما از برنامه‌های کاربردی خارج از سیستم‌های پولی حمایت می‌کند. تنها شباهت این دو بلاکچین این است که کل تاریخچه تراکنش‌های مربوط به شبکه‌های خود را ذخیره می‌کنند، با این تفاوت که بلاکچین اتریوم تاریخچه بسیار بیشتری ذخیره می‌کند. علاوه بر تاریخچه تراکنش‌ها، هر گره رابط در شبکه Ethereum نیاز به دانلود آخرین وضعیت یا اطلاعات جاری هر قرارداد هوشمند در داخل شبکه، مانده حساب هر کاربر و تمامی کدهای قرارداد هوشمند و جایی که ذخیره شده، دارد.

اساساً، بلاکچین اتریوم را می‌توان به عنوان ماشین حالت مبتنی بر تراکنش توصیف کرد. در علوم کامپیوتر، ماشین حالت به عنوان چیزی که قادر به خواندن مجموعه‌ای از ورودی‌ها و انتقال به حالت جدید مبتنی بر آن ورودی‌هاست، تعریف می‌شود. هنگامی که تراکنش انجام می‌شود، ماشین به حالت دیگری منتقل می‌شود.

هر حالت اتریوم، شامل میلیون‌ها تراکنش است. این تراکنش‌ها به صورت "بلوک" گروه‌بندی می‌شوند و هر بلوک با بلوک‌های قبلی زنجیر می‌شود. اما قبل از اینکه تراکنش را بتوان به نردبان اضافه کرد، باید آن را مورد تأیید قرار داد، که از طریق فرآیند استخراج، انجام می‌شود.

استخراج، فرایندی است که یک گروه از گره‌ها رابطها محاسبات تکمیل چالش "اثبات کار " را انجام می‌دهند، که اساساً معمای ریاضی است. کامپیوتر قدرتمندتر است و سریع‌تر می‌تواند معما را حل کند. پاسخ این معما به خودی خود اثبات کار است و اعتبار یک بلوک را تضمین می‌کند.

بسیاری از ماینر‌ها در سراسر جهان برای ایجاد و اعتبار یک بلوک با یکدیگر رقابت می‌کنند، چرا که هر بار که ماینر اثبات می‌کند بلوک توکن‌های اتر جدیدی ساخته است، به او جایزه داده می‌شود. ماینر‌ها سنگ‌بنای شبکه Ethereum هستند، زیرا آنها نه تنها تراکنش‌ها و سایر عملیات درون شبکه را تأیید می‌کنند، بلکه همچنین توکن‌های جدیدی از ارز شبکه ایجاد می‌کنند.

برای بدست آورد اتریوم یا ارزها و توکن هایی که از آن منشعب شده اند کافی است که در سایت vizakart عضو شوید و درخواست خود را ارسال نمایید.



  ارزهای مجازی

تمامی حقوق این سایت برای ویزاکارت محفوظ است.